We Need to Talk About Kevin

Evde yalnızsınız, izleyeceğiniz film ile biraz tüylerinizin diken diken olmasını, hatta izlerken dehşete düşmeyi istiyorsunuz. O zaman bu film sizin için çok uygun! Size karakterlerin ruh halini çok iyi yansıtan, izlerken içinizin sıkıştığı, sarsıcı bir film.



Özgürlüğüne düşkün, seyahat etmek en büyük tutkularından biri olan Eva, kocası ile evlenir ve kök salmaya başlar. İlk çocuğu Kevin ile olan ilişkisi ise pek tahmin edildiği gibi olmaz. Kevin'in annesi Eva ile olan sıradışı ilişkisi beni etkilediği kadar sizi de etkiler diye düşünüyorum.

2011 yılı film ekiminde dikkatimi çeken ama gidemediğim bir film idi We Need to Talk About Kevin. Bir yaz gecesinde izleme fırsatı buldum ve çok etkilendim. Geçmişe ve günümüze gidiş gelişleri, karakterlerin ruh hallerinin seyirciye yansıtılışı ve oyunculukları ile on numara film. Filmden ve sonrası araştırmalarımdan mini mini notlar:

 -    Lionel Shriver'a ait bir kitabın film versiyonuymuş. Kitap, Kevin'in annesi Eva'nın eşi Franklin'e yazdığı mektuplardan oluşuyormuş. Bunu okuduğumda çok şaşırdım çünkü film de böyle bir kurgu söz konusu değildi. İlk fırsatta kitabı da okumayı düşünüyorum. Kitap ile ilgili bir diğer ilginç şey ise bir erkek ismine sahip olan yazar aslında Margaret Ann isimli kadın imiş ve Lionel Shriver yazar olarak takma adıymış.

 -     Filmi izledikten sonra ilerde anne olursam depresif karakterimin baskın çıktığı anların neye benzeyeceğini az çok tahmin etmiş oldum. Korkmadım desem yalan olur.


 -     Buddy Holly'nin Everyday isimli şarkısı benim için özeldir, en yakın arkadaşım ile şarkımızdır. katharsis ile de en sevdiğimiz filmlerden biri olan Mr.Nobody'nin soundtracklerinden biridir. Everyday bu filmde de soundtrack olarak kullanılmış. O tatlı şarkı, farklı bir boyuta geçti artık benim için.

 -     Kevin'ı canlandıran Ezra Miller kesinlikle gelecekte radarımda olacak bir oyuncu. Daha önce The Perks of Being a Wallflower filminde de ilgimi çekmişti. O zaman da imdb'ye girip araştırmıştım ama bu film ile gerçekten kendisine hayran bıraktı. Bu akşam bir başka filmi olan Afterschool'u izleyeceğim. Ve LANET OLSUN, benle yaşıt.

 -     Filmdeki baba karakterinin Kevin'in garipliklerine karşı bu kayıtsızlığını çok yapmacık buldum. Filmin inandırıcılığını azaltıyordu.

 -     Kadının yerinde olsam temalı uzun bir konuşma yazmak isterdim ama çok spoiler içerir o yüzden yapmıyorum sevgili okuyucu.    

Zeze

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

2 yorum:

Ufuk Parlak dedi ki...

Kesinlikle izlemem gereken bir film gibi görünüyor, uzun zamandır gerilimi derinden hissedebileceğim bir filme denk gelmedim.

Zeze dedi ki...

İzledikten sonra yorumların olursa kapımız açık!