Keşif: Karabatak - Karaköy

Hayata zevk katan her şeye tutkunum: leziz yemekler, özel mekanlar, anlamlı şarkılar, aynamsı kitaplar... Bu senenin mutluluk verici keşfi ise Karabatak

Karaköy son zamanlarda açılan yeni kafeleri ve restoranları ile elit/marjinal kesime ev sahipliği yapıyor. Karabatak'da tatlı mı tatlı bir köşede açılan bir kafe. Kendisi yeni sığınağım. Hele de bu mekan minik tesadüflerle karşılayınca beni daha da sevdim kendisini. S'nın instagramda paylaştığı bir fotoğrafla dikkatimi çekti önce. Araştırdım, kaptım bir arkadaşımı gittim hemen. Tesadüf o ki Viyana konseptli bir kafeymiş! (Size seneye Erasmus ile bir yıl Viyana'da yaşayacağımı söylemiş miydim?) Viyana kaynaklı meşhur Julius Meinl kahve ve gurme gıda zincirine aitmiş zaten.

                                  

Avrupa'nın şirin kafeleri her zaman şairlere, ressamlara, yazarlara ev sahipliği yapmıştır. Yeni dostluklar doğmuş, varolan dostluklar pekişmiş, ilham perileri bu kafelere bol bol uğramıştır. Tıpkı Picasso'nun favori mekanı El Quatro Gats gibi. Karabatak'da İstanbul'un işlek mekanlarından Karaköy'de kurulmuş minik bir Avrupa kafesi.

Dekorasyonu, gelen insanların tarzı, sıcaklığı, almanca gazeteleri, duvarlardaki almanca yazılarla Karabatak benim için sıradan bir mekan değil artık. Beni en şaşırtan yanlarından biri ise içerisinin turist kaynaması! Ben bile yeni bulmuşken bu insanlar nasıl kenarda köşedeki bu mekanı bulabiliyor? Aklım almıyor.

                             

Çok tatlı bir de tanıtım videosu yapmışlar.

Ne yenir ? Ne içilir?

Ben her gittiğimde pancakelerinden alıyorum elimde değil! Şiddetle tavsiye ederim. İçecek olarak ise Karabatak çok çeşitli bir kahve ve çay menüsüne sahip. Çayınızı gelen servisle kendiniz demliyorsunuz. Kahvelerden Wiener Melange, Einspanner ve Kleiner Brauner öne çıkan lezzetler!




Diyeceğim o ki yalnız ya da çok yakın arkadaşlarınızla gelin Karabatak'a ya içerde dekorasyonun tadını çıkararak kahvenizi yudumlayın ya çıkın dışarı sevimli sandalyelerinde sohbete dalın. Yalnız gelirsenizde derginizi, kitabınızı, ilham geldiğinde çizmek ve not almak için kaleminizi defterinizi unutmayın!




Bir de araştırma yaparken 2011 sonlarında Karabatak'ta kaydedilmiş şu kayıtları buldum; ilgilisine.












Zeze

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

Hiç yorum yok: